- Öze Dönüş Hareketi
- Röportaj
- Öze Dönüş Dergisi
- Duyurular
- Öze Dönüş Kitaplığı
- Basın Açıklamaları
- Adıyaman Öze Dönüş
- Diyarbakır Öze Dönüş
- Bitlis Öze Dönüş
- Erciş Öze Dönüş
- Hakkari Öze Dönüş
- İzmir Öze Dönüş
- Makaleler
- Kahta Öze Dönüş
- Mardin Özedönüş
- Diğer Etkinlikler
- Mina Öze Dönüş Der
- Muş Öze Dönüş
- Öze Dönüş Mamoste Der
- Öze Dönüş
- Nurşin Öze Dönüş
- Tatvan Öze Dönüş
- Şırnak Öze Dönüş
- Van Öze Dönüş
- Yüksekova Öze Dönüş
- Tercüme / Analiz
- Haberler
HAC VE KURBAN
Van Öze Dönüş, bu hafta M. Zahir KARATAŞ hocanın sunumuyla Hac ve Kurban konusunu işledi.
19 Eylül 2015 Cumartesi 14:16
KARATAŞ hocamız, Hac ve Kurban konusunda şunlara değindi.
İslam’ın beş temel rükünlerinden biri olan Hac; sözlükte yönelmek, ziyaret etmek anlamına gelir. Istılahta ise yılın belli zamanlarında, belli mekânlarda belli ibadetlerin yapılması anlamına gelen Hac ibadeti aynı zamanda manevi bir eğitim ve terbiyedir. Hac Menasiklerinden her biri varlık âleminin her şeyinin belli bir düzende gerçekleştiğini ve insanın da bu düzenin bir parçası olduğu şuurunu verir.
Müslümanların farlılıklarının ön plana çıktığı ve bu farklılıklardan ötürü birbirlerine düşüp birbirlerinin kanını akıttıkları bir dönemde, Müslümanları birleştiren, farklılıklarını değil müştereklerini ön plana çıkaran yegâne ibadetin ‘Hac’ ibadeti olduğunu vurgulayan Mehmet Zahir Karataş hocamız ‘Hac’ ibadetinin maddi ve manevi bir devrim olduğunu söyleyerek konuşmasına devam etti.
Her bir menasik’in maddi, manevi ve sosyal anlamı üzerinde duran hocamız daha sonra şekilsel ritüellerin ancak niyet ve ihlasla anlam kazanabileceğini, verilen Kurbanların etlerinin ve kanlarının Allah için bir anlam ifade etmediğini, asıl anlamlı olanın her konuda olduğu gibi bu konuda da takva olduğunu söyleyerek konuşmasını tamamladı.
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2012 Öze Dönüş
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.